Les Parfums de Rosine – na čaji v Madeleine s Marie-Hélène Rogeon a Ivanou Rudićovou

Když mě Lucifrid lákala do pražského obchůdku s kosmetickými delikatesami Madeleine, vůbec jsem nevěděla, o co jde. Název jsem slyšela poprvé v životě a představu jsem neměla veškerou žádnou. Ale budiž, alespoň zase poznám něco nového, napadlo mě. Jenže – o něco později se mi ještě dostalo upřesnění, že zrovna v době, kdy budeme obdivovat luxusní parfémy a vstřebávat atmosféru krámku jak z Tisíce a jedné noci, navštíví zrovna Prahu majitelka francouzské značky parfémů Les Parfums de Rosine, paní Marie-Hélène Rogeon.

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Pro všechny, kteří tuší o koho jde – ano, je to opravdu ta okouzlující a elegantní dáma s oním pověstným francouzským šarmem, jejíž parfémy si vás jednou provždy získají a zamilujete si je takřka okamžitě, jakmile si přivoníte.

A ostatním, kteří lehce tápou, stejně jako já prvně a jméno paní Rogeon kolem nich zatím nemělo šanci ani proletět, nabízím malé nahlédnutí pod pokličku francouzského parfémářství.

Seznamte se – Marie-Hélène Rogeon

Pokud vás zajímá, jak se paní Marie-Hélène vůbecRůže dostala k tak zajímavému řemeslu, jakým tvorba parfémů bezesporu je, pak vězte, že parfémářství má doslova v krvi. Vždyť už její pra-pra-dědeček, Louis Panafieu, vytvořil kolínskou vodu pro Napoleona III. a také známý Pommade des Mousquetaires (vosk na knír).

Není proto divu, že velmi brzy Marie-Hélène okouzlil svět krásných flakónků, voňavých květin a ručně vyráběných originálních ozdob, které dnes dodávají parfémům Les Parfums de Rosine opravdový punc originality.

Začala se tedy věnovat tomuto řemeslu naplno a postupem času si uvědomila, že parfémy mají v jejím životě nezastupitelné místo a že by byla škoda, aby její bohaté zkušenosti z „parfémářského řemesla“ zapadly jen tak. Rozhodla se proto vytvořit svou vlastní společnost, značku Les Parfums de Rosine. Záměr byl, nabídnout ženám něco úplně jiného, než běžně vídají v komerčním světě vůní. Marie-Hélène Rogeon se rozhodla nabídnout parfémy s osobností. Parfémy, které nebudou plytké a prvoplánové, ale které budou naopak vyprávět své vlastní příběhy.

A jak to vlastně dopadlo, když se Marie-Hélène rozhodla spojit své dvě největší vášně – parfémy a růže? Inu, čtěte dál…

Na čaji v Madeleine …

Je sobota ráno a s kamarádkou bloudíme v pražských uličkách, abychom pár minut po desáté hodině konečně stanuly před tím správným krámkem. Nepočítaje logo Madeleine – velkého zlatého motýla, který na vás shlíží nade dveřmi, působí obchod zvenčí poměrně nenápadně. Ale nenechte se mýlit! Stačí totiž, abyste překročili práh a v tu ránu se ocitnete v naprosto jiném světě

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Než jsem se vůbec stihla pořádně rozkoukat, už nás s úsměvem vítaly paní Ivana Rudićová, majitelka Madeleine a paní Marie-Hélène Rogeon. A nutno podotknout, že úsměv oběma dámám z tváří nezmizel po celou dobu, kdy jsme se zatajeným dechem naslouchaly poutavému vyprávění o voňavém království parfémů.

Abychom se hned na začátku úplně neztratily, začala Marie-Hélène vyprávět o tom, jak vlastně značka Les Parfums de Rosine vznikla a jak se to stalo, že její parfémy voní právě po růžích.

RůžeMimochodem – všimli jste si někdy, jak se člověk celý rozzáří, když mluví o něčem, co miluje a čemu se s láskou věnuje celý život? To je totiž přesně případ Marie-Hélène. Nedokázala jsem od ní odtrhnout oči a strhla mě svým povídáním natolik, že jsem úplně zapomněla, kde jsem a že bych si měla dělat poznámky, nebo něco. Musela jsem prostě jen poslouchat a žasnout. A někde mezitím se i zvědavě vyptávat.

Vše začíná u růží

Jak už bylo řečeno, paní Rogeon růže miluje. Má dokonce velkou růžovou zahradu, kam denně chodí pro inspiraci, pro dobrou náladu, nebo si jen tak odpočinout. Najdete tu růže všech možných myslitelných druhů, tvarů, barev a hlavně vůní. Dozvídáme se, že růže se mohou, co se vůně týče, klidně tvářit jako ovocné, svěží, sladké, nebo do citrusova. Možností je takřka tolik, kolik druhů růží existuje.

Vysvětluje nám, že růže je jediná květina, ze které můžete extrahovat dvě různé ingredience pro výrobu parfémů. Jsou to Rose Absolue* a Rose Essence*.

*Rose Absolue – esenciální olej extrahovaný z květů růží. Pro výrobu růžového oleje se používají zejména dva druhy růží: damascénská a stolistá. První z nich se pěstuje hlavně v Bulharsku, druhá ve Francii. Olej se vyrábí macerací, nebo destilováním vodní parou. Růžový olej je jedním z nejdražších a nejluxusnějších přírodních olejů, které se používají v kosmetice a parfémářství. Pro získání 1 kg Rose Absolue je zapotřebí 600 kg květů.

*Rose Essence – získává se destilací, kdy získáváteRůže jak růžovou vodu, tak růžový olej. K získání 1 kg Rose essence/oleje potřebujete 1 tunu květů růží.

„Un zest de Rose“

Než Marie-Hélène pokračuje v povídání dál, dává nám vyzkoušet parfém „Un zest de rose“. Podle ní se jedná o vůni, kterou by označila jako nejvíce „fresh“ z celé nabídky Les Parfums de Rosine. Je to také nejpopulárnější vůně, kterou mají zákaznice velmi v oblibě. Navíc – paní Rogeon si myslí, že jakmile se některý zákazník o parfému vyjádří ve smyslu, že mu přijde svěží, nebo tedy „fresh“, znamená to, že našel vůni, která by se k němu mohla hodit.

A pročpak že je to taková „svěženka“? Klíčem k celé záhadě jsou vrchní citrusové tóny, což je charakteristická vlastnost pro většinu růží. Přímo v tomto parfému se prý nachází jeden druh drobnokvěté růže, která vždy kvete v celé zahradě mezi prvními a její vůně podle paní Rogeon pokaždé příjemně provoní celý dům.

„La Rose de Rosine“

Jedná se o novou interpretaci původní receptury.

Marie-Hélène Rogeon: „V tomto parfému jsme chtěli použít různé druhy Rose Absolue a Rose Essence. Jde o velmi zajímavou inovaci, protože obyčejně se v parfémářství používá pouze jeden druh Rose Absolue a jeden druh Rose Essence. Tady je ale více typů z různých zemí. Nejznámější pochází z Bulharska, další z MarokaTurecka a z Francie. Je to doopravdy to, čemu se říká Rose bouquet.“

„Vzpomínám si, že v Indii se jednou rozhodli, že budou pěstovat růže pro Rose Absolue. Jeli jsme se na to tedy podívat osobně, ale výsledek byl katastrofa, protože vůně nebyla vůbec stabilní. Růže byly sice překrásné, ale problém byl, že každá další sklizeň byla úplně jiná. Z toho důvodu jsme ji nemohli použít do parfému, protože zákaznice by se samozřejmě ptaly, jak je možné, že jejich oblíbený parfém voní najednou odlišně. Proto je potřeba i dobře vybírat, odkud Rose Absolue a Rose Essence do našich parfémů použijeme.“, vysvětluje Marie-Hélène.

Rozdíl mezi niche a komerční parfumérií

Předpokládám, že většina ví, nebo alespoň tuší, co výraz „niche“ znamená. A ne jako já, která jsem něco podobného slyšela poprvé. Vzápětí jsem se dozvěděla, o copak že se jedná.

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Marie-Hélène Rogeon: „Je obrovský rozdíl mezi niche a komerční parfumérií. Naše značka je nezávislá. Les Parfums de Rosine je rodinná parfumérie. Veškeré finance investujeme zpět do výroby parfémů, abychom mohli neustále přicházet s novými kompozicemi vůní. Nepotřebujeme obrovskou reklamu v televizi, tiskovou propagaci, nebo něco podbného. Naše filozofie je postavena na jiných hodnotách, než na masivní reklamní kampani.“

Paní Ivana Rudićová k tomu dodává: „To, za co si platíte u nás, je flakonek čistého parfému. Jinde z vás tahají peníze hlavně za marketing. To je hlavní rozdíl mezi niche a komercí. Také si můžete všimnout, že české zákazníky už pomalu nemá co překvapit v běžně dostupné nabídce vůní v klasických parfumériích. Podle mého názoru je to proto, že tyto vůně jsou pro zákazníky už poněkud „nudné“. Nemají šanci narazit na nic speciálního, nebo odlišného. Všechny vůně jsou si velmi podobné. A způsob, jakým „přicházejí na svět“? Na začátku se jednoduše určí, pro jakou věkovou skupinu má vůně být, jak má vypadat flakon a za jakou cenu se bude výsledek prodávat. Připraví se pro vůni reklamní kampaň a začne se vydělávat. To je celé.“

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Jen tak mezi řečí neodolám a zeptám se paní Marie-Hélène, copak že to má na nehtech za úžasný odstín laku. Přiznám se, že ta barva mě zhypnotizovala od první chvíle co jsem ji viděla a celou dobu co si povídáme, dumám nad tím, jak se na to nenápadně zeptat. Dozvídám se, že se jedná o Chanel, odstín „Suspicious“. Moje chamtivá dušička si připsala na wishlist další položku a umiňuju si, že tenhle odstín, který jsem si zamilovala na první pohled, musím mít! Paní Rogeon se smíchem dodává, že je blázen do Chanel a miluje od nich snad všechno. To já ZATÍM jen jeden lak na nehty.

Kolik vůní může jeden člověk rozlišit?

Výbuch smíchu a odpověď „Many many many…“, mluví doufám za vše 🙂

Paní Rudićová nám vysvětluje, že během prvních dvou let ve škole pro parfémáře ve Versailles, musí studenti každý den trénovat, aby si zlepšili paměť na vůně. Resp. aby se seznámili se základními složkami vůní, tzv. „raw materials“ (základní vůně). Ať už je to dřevo, citron, květiny, listy, atd.

„Pokud je mi známo, tak během prvního roku se studenti musí naučit rozeznávat okolo 400 vůní „základních materiálů“. Protože když nebudou mít vůni v paměti, nemohou potom jako parfémáři vytvářet nové kombinace a kompozice. Parfémář musí vědět, jak která ingredience voní a jak ovlivní konečný výsledek, aby si mohl představit, jak budou vůně fungovat dohromady“, říká.

Marie-Hélène Rogeon k tomu doplňuje: „Když vytváříte parfém, není to jen o tom, že náhodně smícháte pár ingrediencí, které se vám líbí. Je to spíše jako skládat hudbu. Je to kompozice, kterou musíte napsat. Ač se to nezdá, tak ve skutečnosti jde o velmi intelektuální činnost, žádné náhodné míchání vonných substancí. Nemůžete namátkou vzít nějakou složku, smíchat ji s jinou a čekat, že výsledek bude skvělý. Musíte si představit, co to ve výsledku s vůní udělá. Běžně obsahuje jedna kompozice i 200 různých ingrediencí, takže si asi umíte představit, že není nic jednoduchého je sladit dohromady. Pro běžného smrtelníka je parfém jednoduše něco, kde cítí citrus, růži a trochu čaje. Ale pro parfemáře/odborníka je parfém velmi komplikovaný. Musíte si totiž uvědomit, že už jen přidáním miniaturního množství další ingredience bude výsledek jiný, či úplně odlišný.“

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

A pokračuje dál: „Vezměte si třeba výrobu parfému u nás, v Les Parfums de Rosine. Když pracuji se svými parfémáři, nejdříve se sejdeme a já jim vysvětlím, jak si představuji výsledek a vyprávím jim příběh, který mě zrovna k této kompozici napadl. Oni na základě těchto informací vytvoří dva nebo tři návrhy vůní. A pak začne ta opravdová mravenčí práce, která je často dlouhá a komplikovaná, protože pořád dokola zkoušíme a radíme se. Třeba usoudíme, že „top note“ by chtěla trochu osvěžit a rozhodneme se přidat citrus z Itálie, který je čistší než třeba citrus ze Španělska. Pak se vrátíme zpátky ke kompozici, změníme jednu malinkatou věc ve složení a zase zkoušíme. A tak pořád dokola. Někdy to vezme 6 měsíců, nebo i rok. Vyrobit jeden nový parfém může trvat opravdu dlouhou dobu. A představte si, že některé nám vzaly třeba i 3 nebo 5 let, než jsme je dovedli k dokonalosti. Nejvýstižnější přirovnání je vážně k tomu skládání hudby, nebo psaní knihy. Na jednu stranu je důležitá představivost, ale na druhou stranu musíte ovládat i techniku. Jako v každém řemesle.“

Ivana Rudićová: „To má Marie-Hélene pravdu. Tvorba parfému se dá doopravdy připodobnit ke kompozici hudby. Vezměte si takovou citrusovou složku v „top note“ (hlavě vůně). Ta je v parfému rychlá a dynamická, další „tóny“ jsou naopak položeny níž a některé se projeví až po určité době. Je to vlastně o síle, rytmu a také tempu. Jako hudba.“

Marie-Hélène Rogeon: „Samozřejmě, že ve skutečnosti dokážeme udělat i jednoduchý parfém pouze z Rose Essence a Rose Absolue, proč ne. Ale jakmile byste vůni vyzkoušeli, řekli byste si jen, že hezky voní. Ale to by bylo všechno. Nebyly by v něm žádné emoce, žádná osobnost, nebo překvapení. To všechno totiž do vůně promítá až parfémář/skladatel, který vůni tvoří. Celé je to vlastně takové malé kouzlo :-)“

Co vás při tvorbě parfémů nejvíce inspiruje?

Marie-Hélène Rogeon: „Největší inspiraci hledám ve své růžové zahradě a ve vůni růží, které rozvíjí mou představivost a emoce. Jsou pro mě absolutně dokonalé a nádherné. Také mne samozřejmě inspiruje třeba cestování do jiné země. Vybavuji si, jak mě u vytváření Rose Kashmere inspirovaly bollywoodské filmy, které  jsem objevila až relativně nedávno. Všechna ta energie a radost, když lidé tančí. Chtěla jsem hlavně zachytit tu úžasnou atmosféru. Víte, v mé profesi musíte mít pořád „oči na stopkách“. Jako malé dítě. Všechno objevovat, o vše se zajímat. Inspirace může přijít kdykoli a kdekoli.“

A co ingredience v parfémech? Pozná běžný smrtelník rozdíl v jejich kvalitě?

Ivana Rudićová: „To, co se nabízí v běžných parfumeriích je něco naprosto odlišného od naší produkce, jak už bylo řečeno. Vezměte si třeba takovou vanilku. Ingredienci, kterou používají v komerčních parfémech, se té opravdové vanilce ani neblíží. Problém je, že všichni si na tuto složku udělají názor podle toho, jak jim voněla v obchodě. Ale že se o vanilku nejednalo ani náhodou, ale setkali se se třeba se syntetickým vanilinem, to jim už tak jednoduše nevysvětlíte. Proto se také často stává, že jakmile zákazníkovi řeknete, že mu dáte vyzkoušet parfém s vanilkou, tak už dopředu křičí, jestli se mu líbí nebo ne. Naproti tomu u nás, pokud je předem neupozorním, že v parfému tato složka je a namísto toho jim parfém rovnou ukážu, řeknou, že je nádherný. A to i tehdy, když mi předtím tvrdili, že vanilku rádi rozhodně nemají.“

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

„Lotus Rose“

Marie-Hélène Rogeon: „Název tohoto parfému je Lotus Rose a je to naše poslední novinka. Každý parfém má 3 části: hlavu, srdce a základ. Hlava parfému většinou nevydrží déle než 2-10 minut. Pak přijde prostřední část, což je srdce, které můžete cítit klidně i hodinu. A nakonec se dostane ke slovu základ. Konkrétně v Lotus Rose je začátek velmi svěží. Ucítíte tu bergamot, citron, mandarinku a koriandr. V srdci najdete růži, jasmín, lotos a iris, který dokonce může působit trochu čokoládově. A nakonec základ v podobě ambry a santalového dřeva, který zůstane na vaší kůži velmi dlouho. Kvalitní parfémy vydrží asi jeden den a některé z nich dokonce ucítíte i po sprše! Já osobně ale nemám moc ráda, když je parfém natolik silný, že se drží vaší kůže i po koupání. Mám raději základ, který je lehčí. To je právě případ dřeva. Proto jej pro základ parfémů používám nejraději. Je to taková velmi „suchá“ a elegantní vůně, ale přitom ne těžká.“

Kdo pro Les Parfums de Rosine navrhuje tak nádherné flakonky?

Marie-Hélène Rogeon: „Jelikož je to rodinný byznys, flakonky si navrhujeme sami. Myslím si, že obal je velmi důležitou součástí parfému. Vždyť je to vlastně první kontakt, který s parfémem máte. Skrze flakon. Je tedy nezbytné, aby na vás příjemně působil, nebo aby vám padl krásně do dlaně. Konkrétně u Lotus Rose jsem chtěla navrhnout něco, co bude hezky hladké a zaoblené. Něco jako oblázek z řeky.“

Ivana Rudićová: „A také bychom asi mohly vysvětlit toto…“ (a ukazuje na malý barevný střapeček okolo hrdla flakonku)

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Marie-Hélène Rogeon: „Ó ano! Tato malá ozdoba je poznávací znamení francouzského parfémářství. Má vyjadřovat, co vlastně najdete ukryté ve flakonku. U Lotus Rose má ozdoba růžovou a žlutou barvu a má tím symbolizovat lotos. Navíc – všechny tyto střapečky jsou ručně vyráběné ve Francii. Žádné Made in China! Francie! Často se setkávám s tím, že jakmile se lidé dozví o ruční výrobě těchto ozdůbek, nevěřícně se na mě podívají, jako by si snad mysleli, že si z nich dělám legraci. Takže znovu – žádná „čína“, ale haute-couture!“

Ivana Rudićová: „Luxus je totiž v detailech.“

A není luxus spíše o tom vlastnit něco originálního, co nikdo jiný nemá?

Ivana Rudićová: „Ne tak docela. Klidně můžete mít originál, ale jakmile věc obrátíte v ruce, tak i v případě originálu vám může zkazit dojem některá maličkost. Opravdu je to celé v detailech.“

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Marie-Hélène Rogeon: „Když v našem pařížském butiku prodáváme parfémy, tak do nákupních taštiček vždycky dáváme hedvábný papír dvou barev, které volíme podle parfému. Nás to téměř nic nestojí, ale ve výsledku to působí moc hezky. Luxus nemusí být nutně otázkou peněz. Podle mého názoru je to opravdu spíš otázka detailů.“

Ivana Rudićová: „Třeba si představte tuto taštičku, že by na sobě měla mašli z „číny“ (bere do ruky nákupní papírovou tašku Les Parfums de Rosine), můžete tím doopravdy zabít celý proces, který se snažíme tak pilovat do detailů. Všechno musí být prostě dokonalé.“

Marie-Hélène Rogeon: „A právě proto jsme jiní. Voilá.“ 🙂

Jak parfém zkoušet? A jak vlastně zjistím, který je pro mě vhodný?

Marie-Hélène Rogeon: „Je pravda, že jakmile si parfém vyzkoušíte na vlastní kůži, tak se na vás může rozložit absolutně jinak, než třeba na vaší kamarádce. To je další velký rozdíl mezi našimi parfémy a parfémy komerčními. Díky kvalitě základních materiálů se může parfém na další osobě projevit naprosto odlišně. Dvě ženy si mohou „obléknout“ La Rosine de Extreme, který ale nakonec může působit jako docela jiný parfém. A správně byste si měli parfém aplikovat na pulsní body, protože tam nejvíce proudí krev a díky „teplu“ se vůně krásně rozloží.

Poradíte, jak najít svůj oblíbený parfém?

Marie-Hélène Rogeon: „Ale vy přece nemusíte mít pouze jednu oblíbenou vůni! Co vám brání používat jinou vůni ráno, na poledne a večer? Ráno budete mít náladu si „obléknout“ něco lehkého, například Raspberry, protože jdete do práce a budete sedět celý den v kanceláři. A na večer zase budete chtít něco více rafinovaného. Třeba La Rose de Rosine, nebo Glam Rose.“

Je pravda, že když si od vůní potřebujete odpočinout, pomůže přivonění si ke kávě?

[než dořeknu větu, paní Ivana přede mě postaví malou plechovou krabičku s mletou kávou]

Ivana Rudićová: „Ano, je to pravda. Pracuji tu celý den a testujeme se zákazníky někdy až 200 různých druhů vůní. Ale nikdy mě z nich nebolela hlava, ani mi z toho množství nebylo špatně. Je to proto, že se jedná o přírodní ingredience a v našich parfémech nenajdete žádnou syntetiku. U nás vám opravdu nehrozí, že byste narazili na parfém o kterém byste mohli říct, že je vyloženě bolehlav. To tu prostě neexistuje.“

Což je velmi příjemné zjištění. Když si uvědomím, kolikrát už jsem měla chuť skoro tlouct hlavou o zeď, jak mi občas některý parfém, byť jen vyzkoušený, způsobil v hlavě vyloženě muka pekelné…

Je čas se rozloučit

Čajík vypitý, parfémky otestované, mlsky pokoštované… Původně plánovaná hodinka voňavého povídání se protáhla skoro na dvě a my se pomalu chystáme k odchodu. Paní Ivana nám s sebou ještě do stylových taštiček nabalila spoustu vzorečků (čím si myslíte, že mi voní pokoj, notebook, peřina i sešit, když tenhle chroustí článek píšu?), prohodily jsme ještě pár slov s panem Borislavem Rudićem, spolumajitelem Madeleine, a pak už byl čas zamávat na rozloučenou a vrátit se zase zpátky do reality. Aspoň tak mi to připadalo, když jsem vyšla ze dveří obchůdku Madeleine. Jako by poslední hodiny byly jaksi vytržené z kontextu běžného dne a nedaly se nikam zařadit. Na tom jsme se s Luci venku shodly. Jednoduše nás tohle setkání okouzlilo. Jo. To je to správné slovo.

Les Parfums de Rosine - Marie-Hélène Rogeon

Moc děkuji oběma milým dámám za jejich svatou trpělivost, kterou s námi měly a ochotu odpovídat na všechny zvědavé otázky. A doufám, že se zase brzy zastavím na návštěvu! Ovšem tentokrát už jako pravý, nefalšovaný zákazník! 😉

PS: voňavé poznámky od nosíku nejpovolanějšího, jedné z našich parfémů znalých Verunek si můžete přečíst u ní na blogu 🙂



30 komentářů on Les Parfums de Rosine – na čaji v Madeleine s Marie-Hélène Rogeon a Ivanou Rudićovou

  1. Veronika
    23.10.2012 at 21:30 (4 roky ago)

    Madeleine je skvělá, ale dlouho jsem tam nebyla. Docela Ti závidím takhle skvělé setkání:) Já z rozinek zkoušela snad jen jednu, ale Verunka je zná lépe.. Krásný (a velmi obsáhlý) článek! Veronika

    Odpovědět
    • Bebe
      23.10.2012 at 21:34 (4 roky ago)

      Verčo byla jsem jak Alenka v říši divů! A jestli se vyskytuješ v Madeleine častěji, tak rozhodně závidím já tobě! 🙂

      Odpovědět
  2. Dejnicka
    23.10.2012 at 22:49 (4 roky ago)

    Tak tenhle zážitek fakt závidím! Musel to být kouzelně strávený čas;-)

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:07 (4 roky ago)

      Dejnicko abych pravdu řekla, byla jsem z toho tak vycvakaná, že mi došlo až venku před obchodem, jak to bylo vlastně tuze fajné :-))

      Odpovědět
  3. Černá Moora
    23.10.2012 at 23:41 (4 roky ago)

    Já Madeleine byla jen cca 3x, bohužel jsem nebyla schpná překousnout tamní obsluhu 😀 příliš angažovaná na můj vkus 😀 (jedno byl takový mladší chlápek, a jedno pan spolumajitel).

    Odpovědět
    • Dejnicka
      24.10.2012 at 8:15 (4 roky ago)

      Mno jo, tak přes Vladka se musí člověk kapánek přenést, ale zas lepší než to tupé stádo v Sphorách a spol.;-)

      Odpovědět
      • Černá Moora
        24.10.2012 at 12:28 (4 roky ago)

        jo, to byl on 😀 když zas na stádo v sephorách stačí udělat kšššááá je hotovo 😀 tady to bylo vyčerpávající .)

        Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:08 (4 roky ago)

      A ve kterém obchůdku si byla, Mooro? Jsem si všimla, že na stránkách v Kontaktu je jich tam psaných víc.

      Odpovědět
  4. Lucifrid
    24.10.2012 at 0:55 (4 roky ago)

    Bebe, uzasne napsano, nezapomnela si na nic, skvele :). Ja uz to stvorila taky a vydala to ted. Jdu si na ty ctyri hodiny lehnout, nez budu muset vstavat, neeee.

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:08 (4 roky ago)

      Vďaka 🙂
      Už sem četla a nemá to chybu Luci! 🙂

      Odpovědět
  5. Ella
    24.10.2012 at 6:33 (4 roky ago)

    Už vím, kam si udělám výlet až budu v Praze…

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:09 (4 roky ago)

      Tak pak pískni Elli, esli se tam nebudu nacházet zrovna taky :-))

      Odpovědět
  6. tuttobene
    24.10.2012 at 7:18 (4 roky ago)

    S chutí jsem si přečetla 🙂 Značku Parfums de Rosine jsem matně znala, ale tady jsem si přečtla spoustu zajímavých informací. Díky!

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:10 (4 roky ago)

      To mě moc těší 🙂 Sem ani netušila, že něco podobného existuje. A netušila bych to nejspíš doteď, kdybych se tam neocitla na návštěvě… ehm… no křupan největší no :-))

      Odpovědět
  7. Lucifrid
    24.10.2012 at 8:45 (4 roky ago)

    Konečně jsem si to opravu v klidu přečetla a znovu si vychutnala tu atmosféru, děkuju :).

    Odpovědět
  8. Mila de Illusoire
    24.10.2012 at 8:50 (4 roky ago)

    Jee, Bebe, no to byl super článek, tys to napsala úplně jak pohádku. Já jsem si na chvíli přišla, že tam sedím s váma:) Na ty parfémky jsi mě docela nalákala, líbí se mi, jak ta paní uvažuje a jak vše ladí do posledního detailu a věnuje se tomu opravdu na 100%. Někdy se v jejich krámku určitě musím zastavit.)

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:12 (4 roky ago)

      To jsem ráda, že to tak působí, Mili. Akorát – nikdy jsem se předtím v podobném prostředí neocitla, tak jsem si připadala trochu jak slon v porcelánu 🙂
      S těmi detaily mě dostaly obě. Zajímavá filozofie. A má to něco do sebe 🙂

      Odpovědět
  9. Tina
    24.10.2012 at 9:03 (4 roky ago)

    Wau…na nic ine sa nezmozem..uzasny clanok…skvele napisane Bebe, takmer som mohla citit z neho atmosferu toho obchodiku 🙂 ked budem najblizsie v Prahe, urcite sa tam zajdem pozriet 🙂

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:15 (4 roky ago)

      Olalá, děkuji Tino 🙂 Až budeš poblíž, tak zajdi oňufat, jak voní růže ve všech myslitelných podobách, vážně to stojí za to 🙂

      Odpovědět
  10. Beat
    24.10.2012 at 10:03 (4 roky ago)

    Moc krásný článek, Bebe! To je hotová aromaterapie ve slovech. :)) Zrovna včera před spaním jsem si četla o kolínské, jak vznikla a jak se dá udělat podomácku. Vůni růží jsem dřív moc nemusela, ale pomalu jim začínám přicházet „na chuť“, spíš „na čuch“. 😀 Můžu se zeptat, zda se ty vzorečky u nich dají i koupit? A za kolik cca? Děkuji. :))

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 11:19 (4 roky ago)

      Pěkně řečeno Beat 😀 a díky!
      Máš někde odkaz na tu výrobu kolínské? To by mě i docela zajímalo 🙂
      Jestli se dají koupit u nich, to ti teď nepovím… nechci mystifikovat, páč si nejsem jistá. Ale zahlédla jsem, že třeba tady vzorky prodávají: http://coquetterie.cz/index.php?id=k-12

      Odpovědět
      • Beat
        24.10.2012 at 21:00 (4 roky ago)

        Děkuji, mrknu. 🙂 Ohledně kolínské Ti písnu mail. 😉

        Odpovědět
  11. Natálje
    24.10.2012 at 19:55 (4 roky ago)

    takový setkání by se mi taky líbilo! 🙂 všechny parfémy bych tam očuchala a sama bych pak domu odcházela jako chodící parfumerie 😀

    a teda já bych vyrábět parfémy nemohla.. nechápu jak se někdo může naučit několik set vůní nazpaměť 😀 uf 😀

    Odpovědět
    • Bebe
      24.10.2012 at 21:03 (4 roky ago)

      Víš co na tom bylo nejlepší, Natálje? Že z těch parfémků opravdu nebolela hlava. Ani když jich člověk vyzkoušel povícero. V tom měla paní pravdu. A jako taky bych měla co by zákazník velké dilema, jestli nekoupit rovnou celý regál namísto jednoho flakonku 😀
      Vyrábět parfémy… To už jsou opravdu machři, co tohle dokážou… 🙂

      Odpovědět
  12. Verunka
    30.10.2012 at 17:00 (4 roky ago)

    Se omlouvám, že mi tak dlouho trvá reakce. Nějak se nemám čas zastavit a dočíst ten článek v kuse:(
    Každopádně, děkuju za něj! Shledávám ho velmi poučným a nesmírně zajímavým! Spoustu věcí mě překvapilo, některé jsem ani netušila. Třebas to s těmi essence a absolue (mmch, kecko jedna! vědělas to celou dobu, jen jsi mě zkoušela, když ses ptala, viď? 😛 ). Místy nesouhlasím (třeba o tom, že vůně z mainstreamu voní na každém stejně oproti nichovkám – to teda ne, i mainstream se rozvoní na každém jinak a za všechno může chemie naší kůže; nebo že z nichovek nemůže bolet hlava… hmm, bohužel může:( ), ale jinak je to bezvadný článek a s oběma dámami ve většině věcí souhlasím 🙂 Je vidět, že tím doopravdy žijí, rozumí tomu a není to jen póza. Umění tvořit vůně je krásný dar! Muselo to být super setkání, sen každého parfémového maniaka…
    Fackuju se, že jsem článek zatím nesdílela dál. Musím to jít napravit!

    Odpovědět
    • Bebe
      30.10.2012 at 17:12 (4 roky ago)

      Veru, tak to je pocta nejvyšší toto. Že i ty jsi v článku našla nějaké info! 🙂
      A já tě fakt nezkoušela – když jsem se ptala, byla sem z toho totálně domotaná! 😀
      Jinak coby člověka parfémy nedotčeného to pro mě bylo zajímavé od začátku do konce. Jsem to hltala jak pohádku 😀

      Odpovědět

Odpovědět