Mariánské Lázně

Není to zase tak dlouho, kdy jsem byla skálopevně přesvědčena, že existuje přímá úměra mezi štěstím a výší bankovního konta… Nejvýš 3, 4 roky tomu bude.

Několik let jsem kolem sebe totiž poslouchala názory, kterak je důležité celý život vydělávat spoustu peněz a usilovně je střádat na účet a zbytečně neutrácet za kraviny jako wellness a dovolenky, aby si člověk na stará kolena mohl vybrat naspořenou částku v podobě několika mega a za tu si pak koupit třeba nové auto, nebo jet konečně na vysněnou dovolenou… Nesmyslně dlouho jsem si nechala hučet do hlavy podobné věci, až jsem tyhle kraviny přejala za své a někde mezi sedřením se z kůže, alkoholem a psychickým kolapsem mi došlo, že je to vlastně celé špatně a takhle prostě život ani vztah fungovat nemůže…

A tak jsem sbalila kufry, práskla do bot a odjela hledat štěstí na druhý konec republiky. A že jsem ho nakonec našla, i když to byla cesta velmi trnitá, o tom vůbec nepochybujte… Aspoň tomu tedy pevně věřím :-)

Naštěstí s chlapem máme na jednu věc naprosto stejný názor – a to, že když pak budeme v důchodě sedět na lavičce v parku a házet holubům včerejší chleba… Tak se nebudeme bavit o tom, kdo z nás měl lepší telefon, když nám bylo 40. Ani o značkách aut, které nám prošly garáží, nebo o tom, že jsme na úrocích v bance dostali o pár tisíc víc… Budeme vzpomínat, jak jsme tehdy cestovali lodí z Poreče do Benátek a byla velká bouřka… Jak jsme si dali první pusu na letišti, když zrovna přistávalo letadlo a byla zima jak v ruském filmu… Jak jsme potkali Ježíška na Božím daru a viděli první sníh toho roku… Jak jsme letěli z Milána a zažili takové turbulence, že i Bruce Willis by se z toho podělal strachy… Nebo jak jsme nocovali na lodi v Bratislavě a potkaly nás tam povodně…

Nebo jak jsme se tehdy v dubnu léta Páně 2015 rozhodli, že vyrazíme na výlet na stejné místo, kam chlap jezdíval jako malé děcko s babičkou a s dědou. Tedy do Mariánských lázní. A ubytujeme se v hotelu Krakonoš, kde moje drahá polovička byla s dědoušky naposled před 30ti lety… :-)

Mariánské Lázně a hotel Krakonoš

Řeknu vám, byla jsem z té myšlenky od začátku nadšená! Bylo totiž neskutečně dojemné, jak chlap postupně vzpomínal, kde co viděl a co si pamatuje nebo nepamatuje, když byl ještě malý prcek. A mě hrozně moc bavilo poslouchat, jak třeba vyjeli ráno s babičkou a dědou z Prahy a jeli do Mariánek. A buď se vraceli večer, nebo babička zabalila kufřík a spinkali v některém z hotelů. Často právě i v Krakonošovi…

Já byla teda v Mariánských lázních poprvé v životě a řeknu vám, byl to pro mě nádherný zážitek! Čekala jsem městečko s kolonádou, kde se projdete tam a zpět, dvakrát si srknete nějakého toho léčivého pramínku a hurá domů. Jenže! Milé Mariánky mě překvapily opravdu neskutečně!

Mariánské Lázně

Město je totiž překrásné! Chodila jsem s hlavou v oblacích a nestíhala obdivovat hlavně vysokánské budovy, což mě fascinuje snad v každém městě. Výzdoba, nasvícení, architektura… Bomba! Občas jsem si připadala jak zvědavá tetka z dědiny, když jsem při procházce okolo nenápadně očkem nakoukla, jak vypadá interiér toho kterého hotelu… :-D

Celkově na mě Mariánské lázně působí jako přepečlivě udržované a čisťučké město s parky a zahradami, kde snad nenajdete ani smítko! A těch laviček všude kolem! Opravdické lázeňské město, kde vás všechno láká vypnout, zavřít očka a relaxovat

Co se samotného hotelu Krakonoš týče – ubytování je tu moc krásné a doporučuju všema dvaceti. Pokoje jsou čisté, s krásným výhledem do zahrady a hlavně – zařizoval je člověk, který rozhodně NEměl na jednom oku šedý a na druhém zelený zákal, ale naopak měl hodně dobrý vkus. Všechno k sobě ladí, interiér brnkal na mou estetickou strunu víc než příjemně a ta měkkoučká postel! Jo a jen tak mezi řečí… Bytelný psací stůl se zrcadlem bych si z fleku uměla představit i doma. Ten se mi zalíbil tuze moc… :-)

Mariánské Lázně a hotel Krakonoš

Před hotelem je pak pro malé i velké pohádkový sochařský ráj, což není nic menšího, než spousta pohádkových postav na jednom místě. Karkulka a vlk, ledová královna a Kay a Gerda, vodník a víly, Bajaja… Prostě vítejte v pohádce. Akorát jsme chtěli ještě navštívit chajdaloupku kousek od hotelu, kde bydlela Červená Karkulka s vlkem… No bohužel před několika lety prý domeček lehl popelem, což je hrozná škoda! Moje drahá polovička právě na tyhle pohádkové postavičky vzpomínala nejvíc!

Kousek od hotelu je taky lanovka, která je v provozu od května a zaveze vás až dolů k městu. My pod ní dokonce v tuhle dobu objevili i sníííh! A včera jsme stihli i nádherný západ sluníčka nad Mariánkama…

Jo a než zapomenu – pokud byste nejeli autem jako my – tak jednoduše do Mariánských lázní přifrčíte vlakem a pak sednete na autobus č. 13, který vás doveze až nahoru před hotel. Takže žádné smýkání kufru po lese a packování o pařezy. My služby busu využili cestou z města do hotelu.

Jediné, co jsme teda nestihli ozkoušet, tak bazén a solnou jeskyni, která se v hotelu taktéž nachází. Tak třeba zas příště…

A na jaké místo z dětství nejvíc vzpomínáte vy…? :-)

16 thoughts on “Mariánské Lázně

1. Téééda, ty fotky!!! Jinak ten názor na finance a životní štěstí máme stejný :-). Člověk nesmí té dnešní konzumní době podlehnout…i když to dá občas práci :-).

1. Děkuju za komentář, Adri! :-*
      Hele a někdy je fakt makačka nenechat se spláchnout dobou a davem, ale vždycky se dá vyšlapat nějaká ta vlastní cestička :-)
      Bebe

2. Tak já jsem Bebe momentálně ve fázi toho vydělávání, ale přiznám, že ne zrovna dobrovolně. Mít možnost, volím tvoji cestu. Snad se brzy dočkám :)

1. Vydělávání ano, bez toho by to jaksi nešlo :-) ale ne jako jediný smysl života. Spíš tak jsem to myslela :-)

3. Teda Bebe! Já budu mít za chvíli pocit, že žiješ můj vysněný život :-D V Mariánkách jsem ještě nebyla a jak to tak pozoruju, založím si kromě seznamu s kosmetickými tipy od tebe i cestovací, zatím teda pořád vedou Benátky, tak snad už příští rok konečně O:-)
    Fotečky jsou moc hezké, chlap je sympoš a ta tvoje mikča je dokonalá!!!

1. Liliiiii, jakmile jsi řekla Benátky, tak jsem si jen povzdechla, že jsme tam letos ještě nebyli :-D
      Hele Mariánky ale určitě doporučuju – je to nádherné město! A buď jsme měli takové štěstí na lidi, nebo jsou tu fakt všichni tak super milí :-D
      PS: chlapa komentář ohromně potěšil! ;-) a za pochvalu mikči díky! ;-) :-*

1. Spíš jako spolubloudícího, než průvodce – nevím jak je to možné, ale VŽDYCKY se v Benátkách ztratím. A je úplně fuk, jestli mám v jedné kapse navigaci a v druhé mapu… :-D Ale výhoda je, že i při takovém bloudění člověk narazí tu na zmrzlinu, tam na pizzu, onde zas na dobré kafe… Takže to nakonec není tak zlé :-D
          A při hustotě gondol, které kanály proplouvají by byl div, kdyby se ti podařilo žuchnout až do vody a ne do lodi… Fakt :-D
          Bebe

4. Páni, krásné fotky. V Mariánkách jsem nikdy nebyla, to musím napravit. Stejně, mám procestované Chorvatsko křížem krážem a pořádně neznám vlastní zemi. Děkuji ti moc milá Bebe, za tyhle tvoje typy, děláš krásné fotky, vykouzlíš člověku úsměv na tváři a touhu tam jet taky. :-)

1. Děkuju, Klarkan! Je radost psát a fotit pro tak milunké čtenáře :-)
      Chorvatsko mám hodně ráda! Poprvé jsem tam byla až s chlapem a musím říct, že hlavně Poreč mi padla do oka okamžitě! Přeci jen je poznat, že tam Benátčani řádili skoro 600 let a město v sobě má úžasné kouzlo… Ona celá ta Istrie je velice pěkňučká. Ale docela by mě lákal i jih Chorvatska! :-)
      Bebe

5. Nádhera, výlet do Mariánok sme dostali s priateľom od tatina k Vianociam, ale chystáme sa tam až v lete, po svadbe. Už teraz sa teším, tým mestečkom som iba pred pár rokmi prechádzala, ale už vtedy ma zaujalo svojou krásou.

1. Tak ať se vám v Mariánkách tuze moc líbí, Orvokki! A hlavně – ať se vám vydaří svatba a máte to fakt jak z té pohádky – něco na způsob „happily ever after“ ;-)
      PS: a já už vím, co budu dělat zítra u snídaně – usilovně louskat tvoji rubriku cestování! Ty fotky máš fakt krásné! :-)

1. Júú, tak to ďakujem :). Teraz mám trošku od cestovania útlm, ale práve po svadbe, okrem Mariánok nás samozrejme čaká svadobná cesta, na tú (resp. na tie, budeme to mať na viackrát do viac destinácií) sa teším strašne moc. Takže tam opäť niečo pribudne. Ja budem zatiaľ očakávať nové články od teba, kam sa oplatí vycestovať a ako je tam nádherne :)