Plavba z Prahy na Slapy

Slapy

Kde jsme strávili sobotní noc už víte. Ale že jsme ten den ještě stihli vyrazit na celodenní výlet lodí z Prahy na Slapy… O tom jsem vám určitě ještě neříkala :-) To bylo tak… Moje drahá polovička měla v neděli narozeniny a já si dlouho dopředu lámala hlavu, čím bych mu tak mohla udělat radost. Protože víte, jak to je, když se chlapa zeptáte, co by si přál k narozeninám. Odpovědi typu „nic“, „vyhrát ve Sportce“ a „já už všechno mám“ jsou skoro klišé a každoročně z nich šílí snad všechny ženské.

Nicméně mi bylo jasné, že se nemůžu v onen slavnostní den vytasit s hláškou „tak jsem ti splnila přání a vybodla se na tebe s dárkem“, že jo :-) Napadlo mě tedy pojmout dáreček drobet jinak a když mě chlap na narozky vyvezl do Špindlu, tak já ho na oplátku povozím na lodičkách. Resp. jedné, která vyjíždí z Prahy a končí na Slapech…

Jediné, z čeho jsem měla trošku nervy, tak jestli moje objednávka hezkého počasí dorazila včas na ta správná místa a někomu nahoře nerupne v bedně a nepošle na nás v sobotu hromy a blesky. Ráno jsem ale jukla z okna a uklidnilo mě, že sluníčko už se zubí nad obzorem, takže den by se mohl vydařit na jedničku. A taky že jo! Oba jsme chytli parádní bronz a já přemýšlím o tom, že doplním recenzi korektoru Payot ještě o pár poznámek, protože mi teď odstínově parádně sedí! :-)

Abych to ale nezakecala směr kosmetika. Loďka měla z přístaviště vyplout v 8:30. Ovšem ukázalo se jako velmi prozíravé se na místo dostavit s půlhodinovým předstihem, poněvadž spolu s námi se na plavidlo nahrnul i autobus důchodců, kteří během několika málo vteřin zabrali naprostou většinu míst k sezení.

Jinak k objednávce lístku na loď nebo parník – buď kupujete přímo na místě, nebo se dá jednoduše jízdenka objednat a cvaknout online (tak jsem to řešila já). Pak si jen v přístavišti skočíte do kanceláře na jedné z lodí, vyměníte papír za dvě jízdenky a hurá na loď. Jednoduché jak facka. Vybrat si můžete buď jen cestu tam, nebo tam i zpět. Cesta na Slapy zabere 4 hodinky tam a 4 zpět. Jak dlouho loď kotví na Slapech, to přesně netuším. My to pak vzali zpátky vláčkem a busem a stavili se ještě ve Štěchovicích na nejlepší pizzu na světě :-)

Plavba - Praha - Slapy

Jinak výhoda je, že si na palubě můžete objednat všechno možné, od kafíčka, pivka, vínka, hromady nealka, nebo pak klidně i papu, kdybyste umírali hlady. Vzadu na lodi byl dokonce gril, odkud to fantasticky vonělo kilometr do okolí.

Během cesty jsme postupně zastavili na třech zastávkách – Měchenice, Davle a Štěchovice, kde jsme nabrali ještě další cestující. A proplouvali jsme i několika zdymadly, z čehož by měli brutální radost hlavně klaustrofobici. Modřany byly ještě v pohodě, protože nejde o nějakou óbr stavbu. Ale i tak to bylo hodně zajímavé!

Modřany

Ve Vraném nad Vltavou už mi ale zatrnulo. Vjeli jsme totiž do čehosi vysokého, obestavěného a temného, že být trochu slabší nátury – bude mě to strašit ve snech ještě hodně dlouho!

Předchozí zdymadlo jsem přežila se zatajeným dechem… Ovšem následující zážitek ve Štěchovicích

Byla ve mě malučká dušička. Miniaturní. Neviditelná. Pidi mini… Jakkoli je zdymadlo samo o sobě vysoké, v mých očích dosahovalo rozměrů téměř obludných! Zvlášť když jsme začali s drahým rozebírat teorie, co by se stalo, kdyby se ty vrata za náma prorvaly, nebo jsme tu uvízli, případně se na nás nahrnula vodní vlna zepředu… Sice jsem házela ramena, jak mi to přijde ohromně vtipné… Ale žaludek jsem přitom měla stažený docela slušně! Nevadí mi vyšplhat se na rozhlednu o výšce malého mrakodrapu a klidně se budu naklánět přes zábradlí a u toho se tlemit, že je z tama supr výhled. Ale obestavte kolem mě vysoké zdi, pošlete mě do podzemních jeskyní, nebo něco takového… A já jen nasucho polknu a budu se modlit, ať to přežiju ve zdraví!

Co musím fakt uznat, že výhledy na krajinu byly po cestě vážně fantastické! Sluníčko svítilo jak blázen, stromy dokola měly takovou zelenou, že ani ve Photoshopu nenamícháte pěknější… Nádhera!

Plavba - Praha - Slapy

Když jsme se blížili ke konci našeho vodního putování, proplouvali jsme částí před přehradou, kde jsou různě po kopcích a skalách rozestavěny větší i menší chatky (fakt by mě zajímalo, jak je tam postavili!). A víte, co mi přišlo ohromně vtipné? Že spousta obyvatel už na loď čekala a nadšeně nás zdravili z teras, nebo poskakovali na břehu. Jak jedna paní vedle mě trefně podotkla – připadala jsem si jako v zoo, když se předvádí nějaká echt vzácná zvířátka a všichni si je chtějí prohlédnout :-D Jo abych nezapomněla – když jsme u těch zviřátek – jedno velice zvědavé jsme taky na břehu u Slap potkali! :-)

Jo a víte, kdo si zrovna nechal vylovit loďku traktorem a převézt ji na přehradu? Marina Orlík! No není ten svět malý…? :-)

Na Slapy jsme dorazili kolem půl 1 a řeknu vám – jak jsem si na začátku tak dlouhou plavbu neuměla představit – nakonec mi přišlo, že to uběhlo jaksi rychle :-)

Plavba - Praha - Slapy

Ale bylo to pěkňučké natolik, že si to stopro někdy zopakujeme! :-)

biooo

9 thoughts on “Plavba z Prahy na Slapy

1. Bebe, na tenhle výlet se taky chystáme a taky na narozeniny :-) Jsi mi potvrdila, že to je dobrá volba. Už se moc těším. Snad počasí vyjde…

1. Jůůů, Evičko! Tak přeju, ať se narozeninový výlet moc a moc podaří! A rovnou posílám nahoru žádanku, aby vám zařídili to nejhezčí počasí, jaké budou mít na skladě! :-) :-*
      Bebe

2. Krásná reportáž a krásné fotky! Tyhle parníčkové výletní plavby jsou fajn, hlavně když vyjde počasí na sluníčko, jako vám. Obdivuji tvoje překonávání strachu ze zdymadel. Mi zdymadla nevadí, ale kdyby mě někdo hodil do hlubin jakékoli vody, tak okamžitě strachem tonu :D

1. Děkuju moc! :-*
      Je fakt, že když vyjde sluníčkové počasí, je to paráda :-) No a k hlubinám se přidávám… Na lodi to ještě přežiju… Ale kdybych měla plavat někde, kde bych pod sebou tušila něco zatraceně hlubokého… Eeeeej, to by nedopadlo dobře :-)