Tradiční čínská medicína – doplněk stravy MycoSleep a bylinná tinktura Půlnoční klid

Dnes začnu trochu pateticky povzdechnutím, že „spánek je nade vše„. Nemůžete jej vynechat, obejít, ošidit, nic. Jak se dobře nevyspíte, jste v háji a každodenní život se stane utrpením, kdy doufáte, že jednou na konci tunelu uvidíte ani ne tak výhru ve Sportce, životní lásku, ani nejlepší jídlo na světě, ale prostě a obyčejně pár hodin spánku. Vím, o čem mluvím, protože takové období už mě potkalo a můžu bez nadsázky říct, že nic horšího jsem snad nezažila. Jste unavení, že se sotva plazíte, ale jakmile si lehnete do postele, nezaberete ani na minutu. Nejde to. Tak vstanete a jdete si číst. Po hodince vám začnou konečně padat víčka. Tak si zase lehnete. A nic. Jednu noc se to dá přežít, jakkoli náročný další den potom je. Ale pokud vás to drží měsíc a déle, kdy spíte zhruba každou 2.-3. noc, začnete mlít z posledního a večer před spaním už prostě brečíte zoufalstvím. Tehdy už bylo tak zle, že jsem se spolehla na chemii, která mě z toho postupně vysekala. Příčina? Prý stres. Od té doby se snažím, aby se takový stav už nikdy neopakoval a kdykoli mi nespavost jen drápkem zaškrábe na dveře, okamžitě ji řeším. Odpočinek, pravidelnost, jóga, dovolená, relax, čaje a doplňky stravy. Všechno najednou!

K relaxu, cvičení a dovolené asi nemá cenu se rozepisovat, to je snad jasné. Musíte zpomalit za každou cenu a průběžně odpočívat a nechat tělo vydechnout. Není jednoduché si to přiznat, ale je to tak – každý z nás je nahraditelný a svět se bez nás nepotentuje. Jakmile toto víte, padnutí vyčerpáním kvůli čemukoli vám přestane dávat smysl. Protože neexistuje žádné „až tohle dodělám, teprve si odpočinu“. Nebo „teď ještě zatnu zuby, ale jednou bude líp“. Zkusit to můžete. Ale podobné smýšlení vede do pekel. Vyzkoušeno za vás.

Ohledně čajů – heřmánek, meduňka a kozlík jsou mí nejlepší čajoví kamarádi a zvlášť v zimě si s nimi tykám každodenně. A doplňky stravy? Nejnovější přírustky v mém arzenálu jsou rovnou dva a oba vychází z receptur tradiční čínské medicíny – tobolky MycoSleep a bylinná tinktura Půlnoční klid. Co to je a jak to funguje?

MycoSleep – směs léčivých hub a bylin

Jde o směs medicinální houby Reishi a čínské léčivky jujuby, které podporují spánek a harmonizují psychiku. Dvojice je doplněna lékořicí, která celou směs harmonizuje a podporuje její vstřebatelnost. MycoSleep se hodí užívat při problémech se spánkem, u psychických problémů jako jsou deprese, úzkostné stavy a strachy, problémy se soustředěním, podrážděnost, nebo nervozita. Více podrobností najdete zde.

Ze sypké práškové směsi se každý večer hodinu před spaním míchá nápoj. V balení je přibalena plastová odměrka – ve dvou deci vlažné vody rozmícháte 1 lžičku prášku a vypijete. To je celé.

Směs mi voní příjemně a připomíná mi instantní kakao Nesquik, které si pamatuju z dětství. Kámen úrazu pro mě nastává v momentě, kdy MycoSleep rozmíchám ve vodě. Chuť bych přirovnala ke kombinaci obsahu pytlíku z vysavače a naškrábané omítky. Nikdy jsem to samozřejmě nezkoušela, ale kdyby jo – představuju si, že to bude chutnat jako tenhle prášek. Nebudu kecat – pro moje chuťové pohárky je to hnus fialový a piju to se silnou dávkou sebezapření. Poprvé, podruhé, i po třicáté. Na rozdíl od bylinkových tinktur, tady jsem si na chuť prostě nezvykla nikdy.

Dostáváme se ale k tomu, proč si myslím, že i když se mi z toho dělají mašličky na prstech u nohou, tak to piju pořád dál. Ta věc totiž funguje. A dost přesvědčivě! Jak?

Běžně se budím několikrát za noc. Mám v létě poměrně lehké spaní a probere mě kdeco, ačkoli spím se špunty v uších. Moc světla, teplo, zima, žízeň, potřeba si odskočit. Někdy je to docela náročné, ale už jsem si zvykla, že spím s přestávkami, které trvají od pár vteřin do pár minut, a vlastně to nevnímám jako problém. Nebo teda – nevnímala jsem. Já vím, že je to u doplňku stravy asi nesmysl, ale přísahám, že snad od druhého dne, co jsem si namíchala ten houbový lektvar, spím jinak. Ne, že bych rychleji usínala, to vůbec. Na to nemá MycoSleep podle mě žádný vliv. Ale když už zaspím, chrupkám hlouběji, nebo jak to říct. Nebudím se (max 1x na pití a někdy ani to ne) a kromě toho, že se mi zdá hodně snů (což mám asi odjakživa), tak začaly být ještě víc opravdovější a živější. Až si kolikrát po probuzení nejsem jistá, jestli se to právě stalo, nebo se mi to zdálo. Občas mi pár minut trvá si to v hlavě poskládat a jednou se mi dokonce stalo, že jsem přes den popisovala situaci, u které mi až později došlo, že jsem ji zažila vlastně jen ve spánku a že kecám blbosti.

Taky mi přijde, že sny jsou mnohem intenzivnější. Pamatujete si na film Duch, kdy se Patrick Swayze učil hýbat s předměty a tak? Mám ve spánku pocit, že si můžu věci osahat a cítím vůně a chutě. Šílené? No… docela jo. Zvlášť opakující se sen s výtahem je s živějšími dojmy dost psycho. A taky si nepamatuju, že by mě chlap budil tolikrát, jak za poslední měsíc, protože jsem něco mlela ze spaní a vypadala, že někam utíkám – jako když má náš mazlíček kočičí sen. No evidentně hodně dobrý matroš, tenhle MycoSleep :-D

Bylinná tinktura Půlnoční klid

Napadá vás, čím stylověji doplnit „lektvar“ na spaní? :-) Tinktura má působit proti nespavosti, přerušovanému spánku a hojným snům, proti bušení srdce, strachům, úzkostem, podrážděnosti, nervozitě, vnitřnímu neklidu, náměsíčnosti, nočnímu pocení, návalům horka a suchu v ústech (hlavně večer a v noci). Více o tinktuře najdete tady.

Tinktura se užívá stejně, jako její sestřička Labutí šíje, o které jsem tu psala nedávno. Denní dávka je 1 kapka na 1 kg tělesné hmotnosti a denní dávku si rozdělíte na dvě části. Tzn. pokud vážíte například 70 kg, dáte si 35 kapek ráno a 35 kapek večer. Odstup je 30 minut před jídlem, nebo hodina po něm. Chuť je pro mě od začátku lepší a přijatelnější, než zmiňovaná Labutí šíje. Taková klasická bylinka, která mi připomíná možná i nějaký žaludeční likér, ale bez sladkosti a výrazné hořkosti.

Účinek? Na mě dvojí. První – dokážu před spaním pustit z hlavy většinu blbostí, které o půlnoci stejně nevyřeším, tedy nemá cenu se jimi zabývat. Stejně jako u MycoSleep – ne, že bych zaspávala rychleji. Ale dokážu si logicky zdůvodnit, proč se tím či oním nezatěžovat, přetlumočit to podvědomí a ono to odsouhlasí a je klid.

A druhý – přestala jsem mít z postele obden bazén, ať je vedro, nebo zima. Čili jsem běžně převlékala povlečení obden, protože ráno jsem vypadala, jako kdyby na mě někdo chrstnul kýbl vody (vedlejší účinek léků). Ale až nedávno jsem si uvědomila, že se mi to dlouho nestalo! Nic jsem kromě doplňků stravy neměnila, tudíž jim to připisuju k dobru.

A ještě poznámka – v popisku se píše, že je tinktura proti hojným snům. Tak tohle na mě nezabírá. Zdá se mi za noc většinou 5-6 snů, které dokážu i ráno podrobně popsat, jako kdybych viděla večer v televizi film. Když jsou to dobré sny, tak mi to neva. Ale chlap občas držkuje, že někdy spím tak divoce, že je to jak ležet v posteli s fotbalistou :-D

MycoSleep můžete koupit zde a tinkturu Půlnoční klid zde. Co vy a spaní? Jedete „na dřeň“ a dokud nepřestanete spát úplně, tak náznaky nespavosti neřešíte, nebo si na to dáváte pozor a hned zbystříte, když se něco děje? :-)

PS: věděli jste, že podle jedné pokusné studie prý řidič, který 24 hodin nespal, ovládá své auto stejně, jako kdyby měl v krvi jedno promile alkoholu? V tom případě jsem jednu dobu jezdila tak se třemi v krvi :-D

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *